torsdag 20 januari 2011

Steer

Igår hängde jag med Razia, alltid lika roligt! Vi tittade på Breakfast at Tiffany's, en underbar film från 1961. Har velat se den så länge och äntligen har jag gjort det!

Åkte med pappa hem eller vi åkte till dexter, pappas bästa kompis innan. Vi kollade på två filmer, den första var helt sjuk! Den hette the last seven. Inte bra! Den andra filmen var dock bättre! Tomorrow when the war began hette den. Den handlar om sju australienska ungdomar som åker bort på en liten roadtrip. När de kommer tillbaka kommer de in mitt i ett krig. Filmen är baserad på den första boken i John Marsdens bokserie om kriget och de sju ungdomarna. Jag kände igen titeln och handlingen i filmen och kom på att jag hade fått den första boken, som har samma titel som filmen, när jag var yngre. Det var boktema i mcdonalds happy meal. Jag läste aldrig boken dock. Skulle vilja göra det.
Kanske hittar den eller få tag på den på något annat vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar