måndag 9 maj 2011

Wishes and Stars

Ännu en helg har gått.
I lördags jobbade jag kväll.
Det var spöregn och åska från kl 13:00 till typ 18:00 säkert.
Eller, åskan slutade tidigare men regnet höll i sig.
Det blev två filmer, You again och Karate Kid (den nya).
Tumme upp till de båda filmerna, de var bra.
Igår så åkte jag till en kyrka som ligger i en annan liten stad här runt omkring Boston.
Vet inte hur stor församlingen är men det var inte så många på mötet. Men det verkar vara en bra församling. Det enda negativa är att det inte finns några ungdomar. Så jag ska fortsätta kolla runt lite.
Om det är någon som vet en bra kyrka runt Boston så är jag tacksam för tips!
Efter mötet så åkte vi in till Boston med tunnelbanetåg.
Åt lite pizza, köpte en Boston Collegetröja för att jag inte hade med mig min jacka och det blåste så kallt!
Gick sedan till The old state house och tittade på lite amerikansk historia.
Tog sedan tunnelbanan tillbaka. Åt jätte god middag och tog det lugnt resten av kvällen.
Jag ska alldeles strax gå ner och laga lite lunch.
Ikväll så ska jag åka till mallet och strosa runt lite med en svensk tjej som bor i samma stad som mig.

3 kommentarer:

  1. TACK FÖR KORTET! Fick det precis och blev såååååå glad:D
    Du är helt underbar Susanne och det verkar som att du har det riktigt bra! Vad har du för adress så man kan skicka ett kort tillbaka? puss

    SvaraRadera
  2. http://www.usachurch.com/massachusetts/boston/churches.htm Hoppas det hjälper lite:)

    SvaraRadera
  3. http://www.usachurch.com/massachusetts/boston/churchSearch.do;jsessionid=B231793832920458697E88CDE1C20222

    Dom är pingstkyrkor i ditt område:)

    SvaraRadera