torsdag 2 juni 2011

Tornado i Massachusetts

Vi satt och åt när pappan kom hem från jobbet igår kväll, runt 6-tiden.
Han sa att det var en tornado i Massachusetts.
När jag körde hem från target var luften så varm och kvav och jag såg fyra blixtrar på himlen.
Vi gjorde i ordning lite mat, vatten, kuddar, böcker och tidningar nere i källaren.
Sen satt vi och tittade på nyheterna för att se vart tornadon var någonstans och om det skulle bli någon tornado varning i Framingham. Tornadon var i staden Springfield och i några andra städer som jag inte minns vad de hette. Jag ringde hem till mamma och jag började gråta lite grann när jag pratade med henne. Men lugnade sen ner mig. Vi gick ner i källaren sen för att fortsätta se nyheterna på datorn.
Vid kl nio, halv tio började det åska och blixtra jätte mycket.
Det upphörde runt tio i tio och då sa de på nyheterna att det inte var någon fara, så då gick vi upp och lade oss.
Vi sov lugnt hela natten, ingenting hände.
Men usch vad otäckt det var!

2 kommentarer:

  1. Det var bra att det var lugnt senare på kvällen/natten :-)

    SvaraRadera
  2. <3 du dör inte sussi!

    SvaraRadera