torsdag 14 juli 2011

Får jag följa dig en bit på vägen?

Jag har haft en riktigt bra dag idag!
Eftermiddagen och kvällen var det bästa, lekte tjuv och polis jaga med ett par "riktiga" handbojor. Det var riktigt roligt! Runt halv sju tiden åkte jag till target för att köpa en ny innerslang till pöjkens cykel. Jag frågade en ung kille som jobbade där om var de fanns. Han var lite förvirrad för de har cykel grejer på två olika ställen i affären och den är inte så liten heller, men han hittade rätt på en gång. När han visade mig var de fanns började han prata på ryska och jag ba I'm from Sweden haha och han sa oh, sry, I thought I heard a north eastern euorope accent eller något sådant hahha minns inte exakt vad han sa, små log lite för mig själv när jag gick till kassan haha När jag var klar på target åkte jag till tjejen från den lilla kyrkan som jag fick vykort av.
Vi tittade på the pink panther 2 och åt pizza. Jag hade med mig lite svenskt godis som hon fick prova, hon gillade dumle och sockerbitar men inte malaco salt och blandat godisarna hah
Sen bjöd hon på choklad och jordnötsmör glass, det var faktist gott!
Efter pink panther filmen frågade jag om hon hade sett Father Of The Bride och det hade hon så klart!
Hon tittade om den fanns att titta på och ja, det gjorde den!
Så vi tittade på den också! Myspys! Älskar den filmen!!
Runt tjugo i tio tror jag kom hennes man hem. Han fick också smaka lite svenskt godis haha
Deras uttal när de säger dumle är så roligt, klockrent! haha sött! nu blev det lite svammel men är så trött.
Jag åkte sedan hem vid tjugo i elva. Åkte så klart åt fel håll, men hittade sen rätt väg hem! Nu ska jag ta och sova, imorgon eftermiddag/kväll kommer mamma tillbaka och på lördag får jag semester då familjen åker till Svea riket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar