måndag 11 juli 2011

Klockan är alldeles för mycket

Ska upp tidigt imorgon, men det struntar man i för en liten stund.
Kom hem från Boston (läs T-banan) för halvtimme sen.
Var första gången jag var inne i Boston ensam. Det gick bra!
Jag åkte till Harvard Square för att kolla upp ett tips om Summer ministry för college ungdomar som jag fått av en kille från den lilla kyrkan jag har gått till, har inte varit där nu på två-tre veckor, ska dit på söndag har jag tänkt mig, men iaf så hittade jag rätt och det var rätt så många där.
Kanske runt tjugo st minst tror jag. Det var kul, de bjöd på mat från 18:30-19:30, efter det så har de någon samling av något slag, idag var det bibelstudium och man blev uppdelade i små grupper.
Det kändes nästan som hemma på tvgn eller hemgruppen (det gillas!).
Jag fick öva på min engelska och mötte några amerikaner, bytte nr med två tjejer och fick en annan tjejs facebook.
Tjejen som gav mig sin facebook ville veta hur man uttalade mitt namn på svenska hahah
Hon tyckte det var så kul att uttala Susanne på svenska hahah
Hon och hennes kompis började asgarva och jag kunde ju inte hålla mig för skratt heller!
Jag har lite svårt att uttala mitt namn på amerikansk engelska, för det verkar som att ingen fattar vad jag säger då haha så jag provade att uttala mitt namn på det engelska eller brittiska sättet. Då hör de rätt iaf haha
Jag har haft en riktigt bra kväll!
Nej nu ska jag ta och krypa till kojs. Dröm fina drömmar.

P.S. Jag fick ett vykort från den 30 åriga tjejen från kyrkan, så snällt!
Hon och hennes man har visst varit på Hawaii! De skulle iaf på ett bröllop som låg långt bort från Boston. Innan hon åkte så frågade hon om min adress och så fick jag ett vykort, det trodde jag inte!
D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar